Close
help

Szukasz

Mobilnej strony?

Załóż ją już teraz lub skorzystaj z pomocy. Możesz wysłać wiadomość albo zadzwonić

napisz tel. 17 785 18 18

Twoja mobilna strona stworzysz ją błyskawicznie wykorzystując gotowe treści!
7 dni bez zobowiązań

Pomoc

Zakładanie strony - krok po kroku

Stwórz swoją własną stronę internetową w kilku prostych krokach. Ten pomocnik w szybki i prosty sposób da Ci możliwość założenia konta, wybrania layoutu graficznego strony oraz stworzenia podstrony z ofertą, produktami czy usługami.

 Krok 1 – rejestracja

Wejdź w Panel klienta i kliknij Zarejestruj się.

 


 Pojawi się formularz rejestracji do wypełnienia. Zaznaczając odpowiednią opcję możesz założyć konto jako osoba prywatna bądź firma. Wypełnij dokładnie wszystkie pola, zaakceptuj regulamin i naciśnij klawisz Zarejestruj konto.

 

 


 

Na e-mail podany podczas rejestracji, zostanie wysłana wiadomość z linkiem do aktywacji konta. Po naciśnięciu linka konto zostanie utworzone. Należy teraz się zalogować, posługując się loginem i hasłem, które zostało podane przy rejestracji.
                     

Krok 2 – stworzenie strony www

Jesteś już zalogowany w kreatorze, teraz stwórzmy Twoją stronę internetową. Naciśnij klawisz Dodaj stronę i wybierz nazwę domeny jaką chcesz nadać swojej stronie (nazwa, pod którą Twoja strona będzie widniała w Internecie) np. nazwafirmy.kliksite.pl. System automatycznie sprawdzi czy taka domena jest dostępna, jeśli będzie zajęta musisz wybrać inną.

 


Jeżeli nie chcesz skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego, możesz już teraz dodać do swojej strony domenę poprzez zaznaczenie opcji "Chcę zarejestrować nową domenę zewnętrzną" i wypełnienie formularza. Domenę możesz też zarejestrować później, gdy twoja strona będzie już gotowa.

 



Naciśnij klawisz Dalej.

                                               

Teraz przyszedł czas na wybór szablonu graficznego dla Twojej strony. Możesz wybrać z ponad 100 szablonów, przeglądając po kolei wszystkie bądź wybierając szablony z danej branży. Kiedy znajdziesz już odpowiadający Ci graficznie layout zaznacz pod nim opcję Wybierz szablon i naciśnij klawisz Dalej.

 

                                                            

Teraz należy nadać Twojej stronie www odpowiadające Tobie ustawienia. Na początek nadaj stronie tytuł, wyświetli się on w górnym oknie przeglądarki, jest na tyle ważny, że zachęca do odwiedzenia Twojej strony oraz ma ważny udział w pozycjonowaniu Twojej witryny. Następnie nadaj stronie słowa kluczowe tzw. frazy, dzięki którym twoja strona będzie pozycjonowana w Google – muszą to być słowa charakteryzujące Twoją stronę internetową, czy profil działalności - wyrażenia wpisywane w wyszukiwarkach przez potencjalnego klienta. Wypisz słowa kluczowe po przecinku. Następną rzeczą jest nadanie Twojej stronie opisu – czyli tekstu, który wyświetli się w wyszukiwarkach np. Google. Dzięki precyzyjnemu opisowi, przybliżymy klientowi Twoją działalność i zachęcimy do odwiedzin strony. Kolejnym etapem jest wybranie wersji językowych Twojej witryny – dostępne są 4 języki: polski, angielski, niemiecki, rosyjski. Wybór wersji językowych jest bezpłatny. Pamiętaj, że możesz w każdej chwili dodać wersję językową do swojej strony – nie musisz więc wybierać wszystkich języków teraz. Następnie wpisz swój e-mail - wiadomości wysyłane poprzez formularz kontaktowy będą trafiać na adres wybrany w tym miejscu.

                                                            

    

Teraz przyszła kolej na ustalenie jakie menu nawigacyjne będziesz potrzebował na swojej stronie. Masz do wyboru Strona główna, Aktualności, Nasza oferta, Galeria, Kontakt. Możesz zaznaczyć wszystkie moduły, ale jeśli Twoja działalność nie potrzebuje np. Galerii – po prostu jej nie zaznaczaj. W każdej chwili możesz ją dodać później. O poszczególnych modułach możesz przeczytać tutaj.

Teraz możesz wgrać logo swojej firmy. Proponujemy utworzyć je w formacie PNG, z przeźroczystym tłem, w ten sposób pasować będzie do każdego szablonu. Logo zostanie automatycznie umieszczone w wybranego wcześniej szablonie graficznym. Możesz zaznaczyć opcję "automatycznie dopasuj rozmiar logo do aktualnegoszablonu" by zostało ono zmniejszone odpowiednio do ilości miejsca, jaką w wybranym szabonie przewidziano na logo. Jeżeli jej nie zaznaczysz, pamiętaj, by samodzielnie odpowiednio dobrać rozmiar obrazka. Pamiętaj, że logo możesz zmienić lub dodać później, w dowolnej chwili.

                                                            

                                                 

Krok 3 – uzupełnienie strony danymi

Teraz przyszedł czas na zapełnienie Twojej strony treścią. W Etapie 5 - Ustawienia strony głównej wybierz zakładkę z językiem, w którym chcesz dodać treść. Treści, które teraz dodasz pojawią się na stronie głównej Twojej strony www. Pamiętaj, żeby najpierw nadać stronie tytuł np. „Witamy na stronie firmy Nowax”. Dodając treść na stronę główną możesz ją dowolnie formatować – nadawać pogrubienia, punktowania, listę itd. Na stronie głównej możesz umieścić dodadtkowe moduły: wyświetlanie trzech ostatnio dodanych newsów oraz trzech ostatnio dodanych produktów. Jeżeli wybrałeś wcześniej inne wersje językowe, również dodaj do nich treść postępując identycznie jak w języku polskim, przełączając jedynie zakładkę z wybranym językiem. Kiedy dodasz treść na stronę główną – naciśnij klawisz Dodaj stronę i czekaj na załadowanie się systemu.

 

                                                            

 

Gratulacje – twoja strona www została założona. Znajdujesz się w panelu zarządzania stronami - "Moje strony". Jeśli chcesz obejrzeć stronę – naciśnij button Podgląd strony. Strona otworzy się w nowej zakładce. Gdy już zdecydujesz się skorzystać z naszej oferty, skorzystaj z opcji "przedłuż ważność". Opcja "zamów domenę" pozwala w każdej chwili dodać do strony zewnętrzną domenę, tak jak można to było zrobić w czasie jej tworzenia. Obie te opcje są płatne, jeżeli skorzystasz z którejś z nich zostaniesz przeniesony do zakładki "Płatności". Nie musisz płacić natychmiast (możesz najpierw wybrać kilka usług i zapłacić za nie jednym przelewem) - zakładka podaje terminy płatności. Nie zapłacenie za domenę zewnętrzną w terminie może spowodować anulowanie rezerwacji.

 


 

Jeśli chcesz dodać treści do kolejnych podstron lub wprowadzić poprawki naciśnij button Zarządzaj stroną. Pojawi się 10 modułów zarządzania Twoją stroną oraz statystyki odwiedzin Twojej witryny.

 

                                                            

                        

Moduł Aktualności - możesz tutaj dodawać newsy, wydarzenia i najnowsze informacje z życia Twojej firmy. Możesz też z łatwością edytować je bądź skasować. Jeśli chcesz dodać treść do tego modułu - naciśnij button Dodaj news. Teraz musisz nadać wydarzeniu tytuł np. Nowa strona www już otwarta! a następnie krótkie wprowadzenie (będzie widoczne na stronie aktualności) i treść newsu (widoczna po kliknięciu w daną wiadomość). Jeśli chcesz, możesz też dodać zdjęcie. Aby dodać news naciśnij button - Zapisz zmiany. Postępuj analogicznie z każdym nowym wydarzeniem. W przyszłości, jeśli będzie potrzeba, możesz edytować każdy z newsów lub jeśli będzie już nieaktualny – skasować go.

Serwis kliksite pozwala odwiedzającym Twoją stronę na dodawanie komentarzy do newsów - jeśli chcesz włączyć tą opcję, zaznacz odpowiednie okienko. Komentarze możesz wyłączyć całkiem, lub wybiórczo dla pojedynczych wiadomości. Jeżeli opcja komentowania będzie aktywna, zakładka Edytuj News pozwoli również na kasowanie przypisanych do danej wiadomości komentarzy.

Jeżeli zechcesz, możesz zmienić wyświetlany nagłówek strony, z domyślnego "Aktualności"  na przykład  na "Blog".

 

                                                            

 

Jeśli chcesz dodać kolejne moduły naciśnij klawisz - Wróć do kreatora.

           Teraz przyszła pora na dodanie właściwych podstron do Twojej strony www – służy do tego moduł Strony informacyjne. Strony informacyjne to nic innego jak podstrony o dowolnie ustalonej przez Ciebie  treści. Może to być np. podstrona Partnerzy – nie przydzielimy jej do żadnego menu nawigacyjnego ani też nie stanowi ona Twojej oferty. Treść strony informacyjnej edytuje się tak samo, jak treść strony głównej.

Bezpośrednio po dodaniu strona informacyjne nie jest jeszcze nigdzie przypisana, dlatego aby ją „umiejscowić” w danym miejscu Twojego serwisu wróć do kreatora i wejdź w moduł Menu strony. Tutaj możesz stworzyć sobie własną zakładkę w menu nawigacyjnym Twojego serwisu (będzie się ona wyświetlać obok zakładek wybranych w czasie tworzenia strony, takich jak Strona główna, Aktualności, Nasza oferta, Galeria, Kontakt).

Załóżmy, że chcesz stworzyć sobie zakładkę Partnerzy do Twojej strony informacyjnej. Wpisujesz więc tytuł „ Partnerzy” i zaznaczasz Przekierowanie na wybraną podstronę – wybierając nazwę strony informacyjnej, którą dodałeś wcześniej. Następnie naciśnij klawisz Dodaj link i gotowe, na dole strony pojawi się Twoja zakładka Partnerzy, którą możesz dowolnie ustawić (przesunąć na pierwsze, środkowe czy ostatnie miejsce). Oczywiście możesz w każdej chwili usunąć stworzoną zakładkę.

Jeśli nie chcesz stworzyć przekierowania na własną stronę informacyjną, a na zupełnie inny adres, np. na stronę kontrahenta – tak jak wcześniej - nadaj zakładce tytuł, zaznacz Przekierowanie na dowolny adres i wklej tu link do strony kontrahenta. W ten sposób stworzysz zakładkę po kliknięciu której klient przejdzie automatycznie na stronę www Twojego partnera.

 Moduł Menu strony ma jeszcze dodatkową opcję – jeśli podczas tworzenia swojej strony nie dodałeś, którejś ze stałych zakładek (Strona główna, Aktualności, Nasza oferta, Galeria, Kontakt) a teraz chcesz ją dodać - tutaj możesz to zrobić. W module Menu strony najpierw wpisz nazwę brakującej zakładki (zamiast Galeria możesz np. nadać tytuł zakładki Zdjęcia naszych produktów) a następnie zaznacz opcję Przekierowanie na moduł i zaznacz interesującą Cię, pominiętą wcześniej zakładkę – w naszym wypadku Galerię.

Czzerwone i zielone strzałki na liście zakładek służą do zmiany kolejności ich wyświetlania w menu strony.

 

                                                            

 

Teraz nadeszła pora na dodanie do strony Twojej oferty. Wejdź więc w moduł Katalog/Oferta. Najpierw nadaj swojej ofercie określone ramy poprzez dodanie kategorii głównych – jeśli zajmujesz się usługami budowlanymi Twoimi kategoriami mogą być np.: Wykończenie wnętrz, Remonty, Usługi budowlane. Możesz swoje kategorie zmieniać miejscami, usuwać czy edytować. Teraz przypiszmy konkretne usługi do Twoich kategorii – naciśnij klawisz Dodaj ofertę – wpisz nazwę usługi w naszym wypadku może to być np. Aranżacja wnętrz i przypisz do kategorii Wykończenie wnętrz, następnie dodaj opis usługi, zdjęcie czy dokument pdf i kliknij button Dodaj ofertę. Postępuj tak z wszystkimi ofertami/usługami jakie oferuje Twoja firma lub działalność i poprzypisuj je do stworzonych przez Ciebie kategorii. Gotowe – masz już pełną ofertę swojej działalności a klient ma pełny obraz tego czym się zajmujesz i jakie usługi czy produkty oferujesz.

Dodane w ten sposób kategorie będą wyświetlac się w menu bocznym strony. Jeżeli zechcesz, oprócz przypisania do kategorii produktów możesz także stworzyć ich ogólny opis, zawierający zdjęcia bądź pliki .pdf do pobrania. Opis taki będzie ukazywał się po wybraniu kategorii, ponad listą przypisanych do niej produktów. Aby go uaktywnić, zaznacz opcję "kategoria jako podstrona". Można przypisać ogólny opis także do całej oferty, będzie on wyświeltany po wybraniu linku "Oferta" lub "Wszystkie produkty", ponad ich listą. Służy do tego opcja "oferta jako podstrona".

Produkty i kategorie można dowolnie edytować, usuwać oraz zmieniać kolejność ich wyświetlania.

                                                            

        

                                           

Jeśli Twoja strona posiada galerię – wejdź w moduł Galeria zdjęć - tutaj możesz tworzyć galerie zdjęć swoich produktów czy usług. Pamiętaj o nadaniu tytułu każdemu zdjęciu dla lepszej identyfikacji każdego z nich. Możesz w każdej chwili usunąć swoje zdjęcia.

 

                                                       

                      

Kolejny moduł to Szablony www – możesz tutaj bez dodatkowych opłat, w każdej chwili zmienić grafikę swojej strony.

Moduł Pozycjonowanie pozwoli Ci na efektywniejsze wyszukiwanie Twojej strony w sieci. Podczas zakładania strony pola te zostały przez Ciebie uzupełnione, jeśli jednak z jakiegoś powodu opuściłeś ten etap – tutaj możesz go zaktualizować. Na początek nadaj stronie tytuł, wyświetli się on w górnym oknie przeglądarki, jest na tyle ważny, że zachęca do odwiedzenia Twojej strony oraz ma ważny udział w pozycjonowaniu Twojej witryny. Następnie nadaj stronie słowa kluczowe tzw. frazy, dzięki którym twoja strona będzie pozycjonowana w Google – muszą to być słowa charakteryzujące Twoją stronę internetową, czy profil działalności - wyrażenia wpisywane w wyszukiwarkach przez potencjalnego klienta. Wypisz słowa kluczowe po przecinku. Następną rzeczą jest nadanie Twojej stronie opisu – czyli tekstu, który wyświetli się w wyszukiwarkach np. Google. Dzięki precyzyjnemu opisowi, przybliżymy klientowi Twoją działalność i zachęcimy do odwiedzin strony.

W module Ustawienia główne możesz w każdej chwili zmienić swój główny adres e-mail, na który wysyłane będą maile z formularza w zakładce Kontakt, dodać kolejny język Twojej strony internetowej i jeśli posiadasz konto na Google - dodać mapkę dojazdu do Twojej firmy poprzez wklejenie w pole Mapa Google linku z mapą. Zawarte są tu również informacje o domenie zewnętrznej, jeśli ją zakupiłeś, oraz opcje związane z komentarzami publikowanymi na Twojej stronie.

                                                            

 

Moduł Strona główna pozwala na zaktualizowanie Twojej strony głównej, możesz tu również zaznaczyć opcje: Dodatkowy moduł (3 ostatnie aktualności) i Dodatkowy moduł (3 ostatnie produkty/usługi) - dzięki temu na Twojej stronie głównej pojawią się dodatkowo 3 ostatnio dodane aktualności i 3 ostatnio dodane produkty/usługi.

W ostatnim module Logo strony możesz usunąć dotychczasowe logo i wstawić nowe. Możesz także zmienić ustawienie automatycznego dopasowania logo do rozmiaru strony.

Mamy nadzieję, że ten Pomocnik ułatwi Państwu stworzenie włąsnej strony internetowej. Jeśli jednak informacje tu zawarte nie są wystarczające prosimy o kontakt e-mailowy z Biurem Obsługi Klienta  pod adresem [email protected].